Разработчици на Андроид програми изоставят Андроид
Разработчиците на популярните Battleheart и ZombieVille обявиха в блога си, че цената за създаване на Android игри надхвърля печалбата от продажбата им. И двете игри са хит сред притежателите на iPhone и пренасянето им към Android беше съпроводено от не малко вълнения. Изглежда обаче, че Mika Mobile, разработчиците на горепосочените игри са решили да не ги поддържат повече и за Андроид.
Ето как разработчиците обясняват трудностите, които срещат с Андроид:
“Има голяма разлика между това да генерираш приходи и да “излезеш на печалба” - причината не е, че те не генерират приход, а в това че прихода е намален от допълнителните разходи за поддръжка на платформата. Къде отива платеното от вас? През последната година около 20% от цялото ни време е отишло в работа по Android по един или друг начин - пренасяне на приложения, отстраняване на проблеми с различните версии на Андроид, помощ за потребителите и т.н. Бих предпочел да използваме това време в създаването на още неща за вас, вместо да модифицираме игрите да работят на различните видео процесори за всеки един модел Андроид телефон или да създаваме обновления за новоизлизащите смартфони, или да помагамена някой с инсталация, която не иска да стане. Похарчихме хиляди за различни мобилни телефони за тестове. Това са необходимите изисквания за предоставяне на нашите . От друга страна Android продажбите ни носят около 5% от печалбите ни за годината с тенденция да намаляват. Трябва да се каже, че това съотношение е неустойчиво.”
Това поставя въпросът дали Андроид не си прави мечешка услуга с поддръжката на толкова много различни устройства? Дали тази фрагментация ще доведе и до други отказали се от Android разработчици? И докато отворената среда на Android има свойте предизвикателства, тя също така е най-популярната мобилна операционна система с 48,6% дял по последни данни.