Android ще доминира пазара на таблети през 2014 година
Според Майк Абрамски генерален мениджър в Кралската банка на Канада пазара на таблети ще достигне през следващите няколко години от 11 милиарда долара до 70 милиарда. Изчисленията показват, че броя продадени таблети до тогава ще са около 185 милиона, като Android ще доминира с 40% дял от пазара.
Абрамски визира множеството иновации от конкурентите на iPad, нарастването на броя разработчици на програми за Android и все повече ориентираните към таблети приложения, както и появата на евтини таблети от Азия, като основните причини за бъдещия успех на Android.
В момента Apple са окупирали 60% от световните доставки на сензорни дисплеи и близък процент от други критични компоненти, като памет и сензори, което им дава водеща цена. С навлизането на други големи производители на таблет пазара и нарастването на производството, конкуренцията за части ще намалее, но много от работата, която Андроид ще трябва да свърши ще е на пазара за приложения.
Друг решаващ фактор ще е появата на евтини Android таблети от Азия, които по това време вече би трябвало да работят поне с Honeycomb, което би ги направило доста по атрактивни в сравнение с настоящите модели работещи с Froyo, ниска резолюция на екрана и други слаби характеристики. До 2014 година таблети с мощта на Xoom ще са доста по евтини и ще позволяват на повечето потребители да преминат към таблет, без особена трудност. Бъдещите iPad 4 или 5 ще са също толкова конкурентни на върховите Андроид таблети, но при цена под 200$ за Xoom таблет, едва ли много хора ще се колебаят.
Бъдещето на игрите е не по малко вълнуващо от това на таблетите. Havok създателите на Havok Physics представиха версия на техния енджин, който работи на Xperia Play под Android Gingerbread. Havok Tools за Андроид разработчици е демонстрирано от служител на Sony Ericsson в следващото видео. Физиката Havok играе важна роля в съвременните игри, като под една или друга форма тя присъства в игри като Half Life 2, Halo 3, Company of Heroes, Super Smash Brothers Brawl, The Elder Scrolls IV: Oblivion, и StarCraft II.
Изглежда за момента то е оптимизирано само за Xperia Play, но няма да е особено изненадващо ако съвсем скоро се появи и за други Gingerbread Android телефони. Усъвършенстването на графиката при Android устройствата расте постепенно през последните две години, но не само графиката прави игрите. Както може да се види от видеото, Xperia Play демонстрира няколко различни енджина, които са достъпни за използване от разработчиците на игри за Android. Голямата новина в случая, е че най-вероятно до края на годината ще се появят игри със сложна реалистична физика.