Фрагментацията - най-големия проблем за Android
Google мразят думата фрагментация, когато тя се използва за телефоните с Android. За тях тя може да е мръсна дума, но за разработчиците на приложения за Android тя е истински ад, защото устройствата с Андроид са стотици и всяко трябва да се поддържа.
На пръв поглед, проблем няма, след като 80% от устройствата са с Андроид 2.x. Всичко, което трябва да се направи е да се напишат приложенията така, че да работят с различните версии на платформата и големина на дисплея. Скорошно обновление на Андроид Market, дори позволява разработчиците да филтрират и отделят устройствата по големина на екрана и плътност (а скоро и по GL текстурни формати на компресиране).
Ако разработчици знаят, че група от устройства няма да поддържат приложенията им, те ще могат просто да блокират потребителите от възможността да свалят приложенията. Каквото звучи като малък проблем за някои, всъщност е огромен проблем за големите Андроид разработчици на игри.
Просто попитайте EA Mobile и Gameloft. Разработчиците може и да са способни да филтрират устройства базирани на определени спецификации, но те все още не могат да насочат приложенията само към определена група телефони. Като пример е достатъчно просто да погледнете коментарите, под която и да е нова игра на EA Mobile . Ще намерите хиляди оплаквания от разстроени потребители, които са поръчали игра само за да разберат, че не работи на техния телефон.
Може да се предположи, че големи разработчици като EA Mobile ще предотвратят тези проблеми преди да възникнат, но те все още се борят да ги решат.
За да се влошат още повече нещата, много от тези хората не могат да получат парите си обратно заради новия прозорец от 15 мин за връщане на парите. Google увеличиха максималния размер на приложенията до 50 mb, но повечето 3D игри лесно надминават този лимит, затова разработчиците трябва да използват свои методи на разпространение за да доставят допълнителните дата файлове. Този процес започва след самата поръчка, което е и проблема след като свалянето отнема повече от 15 мин само за да се види дали играта работи изобщо.
Gameloft е друг голям разработчик на игри, които се бори да осигури поддръжка за големия брой Андроид устройства. Gameloft стартира присъствието си в Android Market с повече от 20 игри. След като се сблъскаха с всякакви проблеми и оплаквания от потребители, те редуцираха всички игри до само едно заглавие - Asphalt HD.
Ако разработчиците на игри премахват игрите си от Android Market за да създадат свои собствени мрежи за разпространение (като online магазина на Gameloft), то тогава се получава проблем. Така разработчиците практически казват, че допълнителните разходи по поддръжката на игрите им не си струва за да ги добавят в Android Market, с което търпят негативен удар по репутацията си.